Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Bestel je op werkdagen voor 16:00 uur? Dan verzenden we de bestelling dezelfde dag, mits de producten op voorraad zijn en de betaling door ons is ontvangen. Bij alle producten in onze webshop wordt de voorraadstatus weergeven, zodat je altijd ziet of iets op voorraad is.
Wat zijn de verzendkosten?
Fietsunie verzendt naar veel landen. Hiervoor gelden verschillende tarieven. Deze zijn ingedeeld in 4 zones:
Zone 1: Nederland
0 tot 0.25kg: €4.50
Boven 0.25kg: €7.95
(Gratis verzending binnen NL vanaf €50,-)
Zone 2: Oostenrijk, Kroatië, Finland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Luxemburg, Malta, Monaco, Portugal, Spanje, Zweden, Duitsland, Frankrijk, Denemarken.
0 tot 0.25kg: €6.95
Boven 0.25kg: €19.95
Zone 3: België
0 tot 20kg: €5.95
meer dan 20kg: €149,-
Zone 4: Groot-Britannie, Noorwegen
€24.95
Bestel je van buiten de Europese Unie?
Woon je bijvoorbeeld in Groot-Brittannië, Noorwegen of Zwitserland en bestel je bij Fietsunie? Dan kun je te maken krijgen met extra inklaringskosten over je aankoop. Het mogelijke bedrag van de inklaringskosten verschilt per land en daarom verwijzen we je door naar de douane in je eigen land. De inklaringskosten kunnen niet verhaalt worden op Fietsunie. Dit is voor je eigen rekening.
Are you ordering from outside the European Union?
For example, if you live in the UK, Norway or Switzerland and order from Fietsunie, you may incur additional customs clearance charges on your purchase. The possible amount of the clearance charges vary from country to country and therefore we refer you to the customs in your own country. The clearance charges cannot be recovered from Fietsunie. This is for your own account.
In landen buiten de EU kunnen douane-kosten worden gerekend. Deze dienen door de klant zelf te worden voldaan aan de desbetreffende instanties. Fietsunie zal de commerciële waarde aangeven. Fietsunie zal de pakketten NIET voorzien van opmerkingen zoals 'Gift' of 'Sample'
Hoe kan ik mijn pakket volgen?
Zodra je pakket is verzonden ontvang je per e-mail een Track & Trace code waarmee je het pakket kunt volgen op de website van
PostNLPostNL. Heb je geen Track & Trace ontvangen? Controleer dan je spam of ongewenste mailbox. Heb je geen mail ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Niet thuis tijdens het bezorgmoment?
Was of ben je niet thuis tijdens het bezorgmoment? PostNL stopt geen papieren briefje meer in de brievenbus. Je kunt via de Track & Trace zien waar het pakket zich bevindt. Meestal is het pakket de volgende werkdag af te halen bij een PostNL punt in jouw buurt.
Pakket niet bezorgd?
Heeft jouw pakket de status bezorgd? Dan ligt het pakket waarschijnlijk bij de buren, in de brievenbus of op een plek rondom jouw huis. Heeft jouw pakket een andere status? Wacht voor alle zekerheid nog even 2 bezorgdagen af, want meestal wordt het dan alsnog bezorgd. Na 2 bezorgdagen nog geen pakket? Neem dan contact met ons op.