Start met typen om te zoeken

Retourneren & ruilen

Heb je een product gekocht en wil je deze retourneren of ruilen? Bij Fietsunie heb je 30 dagen bedenktijd. In deze periode kun je beslissen of je het product wilt houden of wilt retourneren. In onderstaand FAQ geven wij graag duidelijkheid over ons retourproces.

Tot wanneer kan ik een product retourneren?

Bij Fietsunie bieden wij jou de mogelijkheid om het product binnen (30) kalenderdagen na aflevering aan te melden voor retourzending, Hierna heb je nog eens veertien (14) kalenderdagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Je bent wel zelf verantwoordelijk voor de retourzending, inclusief de daaraan verbonden verzendkosten.

Als het artikel onbeschadigd en compleet in de originele verpakking door ons wordt ontvangen, storten wij binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag terug op de rekening waarmee de aankoop ook is gedaan.

Echter, als het artikel niet meer in oorspronkelijke staat bij ons binnenkomt, gelden andere vergoedingen. Denk bijvoorbeeld aan incomplete en/of licht beschadigde retourzendingen. Dan wordt 75% van het aankoopbedrag teruggestort. Kapotte en/of ernstig beschadigde artikelen kan je niet retourneren.

100% vergoeding:
Onbeschadigd, compleet en in originele verpakking

75% vergoeding:
Incompleet en / of zonder verpakking beschadigd vies / gebruikt

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Als je een product wilt retourneren, dan kan dat via ons online retoursysteem

Hoe kan ik een product ruilen?

Heb je een product besteld en wil je deze ruilen? Dan kun je via de link je product retour melden en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen in de webshop. 

Ik wil een maatwerk artikel retourneren, kan dat?

Nee, helaas niet. Aangezien het maatwerk betreft kunnen wij het niet retour nemen. Onder maatwerk artikelen verstaan wij: omgespaakte velgen, XT60 accu verlengkabel, shifter kabel en overige maatwerk artikelen. Mocht je twijfelen of het een maatwerk artikel betreft, dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Hoe lang duurt de verwerking van een retour?

Bij Fietsunie streven we ernaar om retourzendingen zo snel mogelijk te verwerken. Gemiddeld duurt het ongeveer twee weken om je retour af te handelen. Na ontvangst van je retour controleren we het artikel op schade en volledigheid. We zullen je op de hoogte stellen zodra de verwerking is voltooid en bieden een terugbetaling of vervangend product aan, afhankelijk van beschikbaarheid en je wens. We vragen om je geduld en begrip tijdens dit proces. Neem gerust contact op met onze klantenservice voor verdere vragen.

Wat zijn de retourkosten?

De retourkosten zijn afhankelijk van de pakketdienst waarmee jij jouw product retourneert.

Bij een fiets werkt dat iets anders.
Wanneer je een fiets hebt besteld en afziet van de koop na levering, dan berekenen wij € 75,- retourkosten binnen Nederland. Voor België gelden retourkosten van €150,- voor het ophalen van een fiets.

Je krijgt het volledige aankoopbedrag terug als je maximaal 10 km hebt gefietst. Heb je meer dan 10 km gefietst dan? Dan krijg je maximaal nog 75% van het aankoopbedrag terug. Dit geldt alleen als de fiets onbeschadigd is en zonder gebruikerssporen terug wordt gehaald. Zijn er beschadigingen en/of gebruikerssporen? Dan staat Fietsunie in het recht om een extra compensatie in te houden op de retourbetaling.

Welk bedrag krijg ik terug na een retourzending?

Indien het product onbeschadigd en in de originele verpakking retour wordt gestuurd ontvang je het volledige aankoop bedrag inclusief verzendkosten terug. De retourkosten zijn voor je eigen rekening.

Krijgen wij een product terug dat niet meer in 'nieuw' staat verkeerd en dus niet meer verkocht kan worden, dan zal er na beoordeling maximaal 75% van het aankoopbedrag vergoed worden. 

Hoe snel word ik terugbetaald na een retourzending?

Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 14 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.