Betalen
In de webshop van Fietsunie betaal je met de volgende betalingsmogelijkheden:
- iDEAL
- Achteraf betalen via Billink
- in3 termijnen betalen, 0% rente
- SprayPay (betalen in termijnen met rente)
- PayPal
- Visa Mastercard
- Bancontact
- Vooraf overmaken (langere levertijd)
Naast bovengenoemde mogelijkheden is het mogelijk om een fiets te leasen of af te nemen middels het Fietsplan. Wil je meer informatie? Lees dan onze Leasen bij Fietsunie pagina.
Ja, contant betalen is mogelijk. In onze winkel kun je contact betalen of pinnen. Heb je online een elektrische fiets of bakfiets besteld en wil je contant betalen? Dan is dit mogelijk bij levering van de fiets. Wil je gebruik maken van deze mogelijkheid? Neem dan contact met ons op.
Ja, dit is mogelijk wanneer je een fiets of bakfiets wilt bestellen. Wil je gebruik maken van pinnen bij levering? Neem dan contact met ons op.
Ja, het is mogelijk om achteraf te betalen bij Fietsunie. Hiervoor gebruiken wij de diensten van Billink. Billink voert tijdens de bestelling een korte controle uit om te controleren of je voldoet aan de voorwaarden om achteraf te kunnen betalen. Indien dit mogelijk is ontvang je een mail met betaalverzoek van Billink. Vervolgens heb je 14 dagen de tijd om het openstaande bedrag te betalen.
Bij Fietsunie heb je de mogelijkheid om te kiezen voor SprayPay. Hiermee kun je gespreid betalen in meerdere termijnen. Dit is geldig voor orders vanaf € 250 tot € 10.000. Je hebt de keuze om in 12, 18, 24, 36, 48 of 60 termijnen te betalen. De rente is afhankelijk van de orderwaarde en de gekozen termijn. Wanneer je in onze webshop kiest voor SprayPay dan worden de bedragen per maand zichtbaar in de laatste stap van het bestelproces.
Wanneer je kiest voor in3 betalen dan betaal je letterlijk in 3 termijnen. Bij het afronden van je bestelling kies je voor in3. Vervolgens voert in3 een supersnelle gegevenscontrole uit. Voldoe je aan de gestelde eisen? Dan kun je jouw bestelling afronden en betaal je direct het 1e termijn. Binnen 30 dagen voldoe je de 2e betaling en binnen 60 dagen de 3e betaling.
Deze betaalmethode is geheel renteloos en kan worden gebruikt bij bestellingen met een orderwaarde van minimaal €100,- en maximaal €3000,-.
Ja dat is zeker mogelijk! Op onze pagina Leasen bij Fietsunie vind je alle informatie.
Een mislukte of geweigerde betaling kan soms voorkomen. Heb je een bestelling geplaatst en betaald met iDEAL, maar weet je niet zeker of je bestelling gelukt is? Controleer dan of er geld is afgeschreven. Is dit niet het geval? Dan is de betaling niet gelukt en ontvang je automatisch per mail een betaallink waarmee je alsnog kunt betalen. Is er wel geld afgeschreven en heb je geen bestelbevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Uiteraard zijn er nog andere redenen waarom een mislukte betaling soms voor kan komen. De meest voorkomende zijn:
- Het bedrag van de bestelling is hoger dan het ingestelde bestedingslimiet van jouw betaalrekening
- Ontoereikend saldo op jouw betaalrekening
- Een storing in onze webshop
- Storing bij jouw bank of in het betalingsverkeer
Is jouw betaling mislukt of geweigerd? Of twijfel je of de bestelling is betaald? Neem dan contact met ons op.
Heb je gekozen om te betalen met een bankoverschrijving? Dan kun je het bedrag overmaken naar ons rekeningnummer: NL09ABNA0418390886
Vermeld bij de betaling altijd je naam en ordernummer.
Zodra we je retourzending hebben verwerkt, betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.
Ja, je dient de retourzending voldoende gefrankeerd aan ons te retourneren. Lees onze pagina retouren retouren voor meer informatie.
Zodra we je bestelling hebben verzonden, ontvang je de factuur per e-mail. Soms komt het voor dat deze in de spambox terecht komt.
- Heb je gekozen voor een betaling via iDEAL? Controleer dan eerst of er geld is afgeschreven. Is er geen geld afgeschreven? Dan is de betaling helaas niet gelukt. Je kunt de bestelling opnieuw plaatsen. Bestellingen zonder succesvolle betaling worden niet verwerkt. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je uiteindelijk twee bestellingen ontvangt.
- Soms komt het voor dat de orderbevestiging in de spambox terecht komt.
- Door drukte kan het voorkomen dat er iets vertraging in het systeem zit. Heb je na 30 minuten nog niets ontvangen? Neem dan contact met ons op