Gratis verzending vanaf €75,-
Dé ombouw specialist
6 dagen per week bereikbaar
Start met typen om te zoeken

Bestellen

Bij Fietsunie kun je eenvoudig en veilig online bestellen. Uiteraard ben je ook van harte welkom in onze fietsenwinkel in Emmen om een bestelling te plaatsen. Op deze pagina hebben wij de meeste vragen omtrent bestellen en levering voor jou uitgewerkt.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Bij Fietsunie plaats je gemakkelijk en veilig een online bestelling. Je kunt bestellen door een paar simpele stappen te volgen.

Stap 1: Plaats de gewenste producten in je winkelwagen
Ga naar het product dat je wilt bestellen en klik op "Bestellen". Je gaat nu automatisch naar de winkelwagen.

Stap 2: De winkelwagen
In de winkelwagen zie je een overzicht van de producten die je wilt bestellen. Controleer of de producten en aantallen juist zijn ingevoerd. Klopt alles en wil je verder met de bestelling? Klik dan op "Bestel deze artikelen".

Stap 3: Bestelling afronden
In deze laatste stap kun je jouw bestelling afronden. Om jouw bestelling te kunnen verwerken hebben we een aantal gegevens nodig zoals de aflevergegevens, de factuurgegevens en de afleveroptie. Vervolgens kies je een betaalmethode die bij jou past. Door de voorwaarden te accepteren en op de knop "Bestellen en betalen" te klikken rond je jouw bestelling af. Je ontvangt nu automatisch een bestelbevestiging in jouw mailbox.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Je kunt een bestelling alleen nog wijzigen of annuleren als je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen. Neem zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op om jouw bestelling te wijzigen of te annuleren. Ons telefoonnummer is +31(0)85-7739991

Hoe wijzig ik het bezorgadres van een lopende bestelling?

Hoe je het adres van een lopende bestelling wijzigt, hangt af van de bezorgdienst die jouw pakketje bezorgt.

Bezorging door Trunkrs
Heb je nog geen verzendbevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice om je adres te wijzigen.
Als je wel al een verzendbevestiging hebt ontvangen, wijzig dan je adres via de Track & Trace pagina van Trunkrs. Je vindt deze optie naast het bezorgadres. Let op! Het aanpassen van het adres kan gevolgen hebben voor de bezorgdatum. De eventuele verandering krijg je ook direct te zien als je een alternatief adres invult.

Bezorging door PostNL
Heb je nog geen verzendbevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice om je adres te wijzigen.
Als je wel al een verzendbevestiging hebt ontvangen, wijzig je de bezorging naar een PostNL-punt via ‘bezorging wijzigen’ in de Track & Trace van PostNL.
Als je pakketje al te ver in het bezorgproces is, kan dit helaas niet meer, ook niet via de klantenservice. Er staat dan een melding op je Track & Trace pagina.

Bezorging door Fietsunie
Neem contact op met onze klantenservice om je adres te wijzigen. Als jouw bestelling al ver in het bezorgproces zit, moet het bezorgmoment mogelijk ook aangepast worden bij een adreswijziging.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Heb je een bestelling geplaatst en wil je deze volgen? De meeste producten worden als pakket met PostNL verzonden m.u.v. fietsen. Indien jouw bestelling met PostNL wordt verzonden ontvang je een Track & Trace code per e-mail, zodat je jouw bestelling kunt volgen. Indien je een fiets hebt besteld dan wordt deze geheel rijklaar gemaakt en bezorgd door onze eigen chauffeurs. Je ontvang minimaal twee dagen voor levering een bericht van ons met een afleverdag en een tijdsindicatie.

Na 16:30 uur besteld?
Dan wordt jouw bestelling met Trunkrs verzonden. In de Track & Trace vind je precies waar je pakketje is en hoe laat deze wordt afgeleverd. Indien je nog geen Track & Trace van Trunkrs hebt ontvangen, is je pakket nog niet bij hen aangemeld.

Is mijn product op voorraad?

Dit kun je zien op de productpagina bij het kopje levertijd. Hier staat vermeld of het product op voorraad is. Is het product (tijdelijk) niet op voorraad? Dan kun je een e-mailadres achterlaten, zodat je bericht krijgt zodra het product weer op voorraad is.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Bestel je voor 23:59? Dan word je bestelling de volgende dag geleverd*, mits de producten op voorraad zijn en de betaling door ons is ontvangen. Bij alle producten in onze webshop wordt de voorraadstatus weergeven, zodat je altijd ziet of iets op voorraad is

Heb je in het weekend besteld? Dan zullen we jouw bestelling de eerst volgende werkdag verwerken en verzenden.

Voor het afleveren van fietsen hanteren wij 5 dagen levertijd. Deze tijd hebben we nodig om de fiets geheel rijklaar te maken, de accu op te laden en af te leveren.

*Xl pakketten en pakketten zwaarder dan 10 kilo verzenden we tot 16:30 uur dezelfde werkdag. Het ligt aan PostNL hoe snel het pakketje bij jou wordt afgeleverd. Ga uit van 1-2 werkdagen.

Ik heb net na 16:00 uur besteld, wordt mijn pakketje nog verzonden?
XL pakketten en pakketten zwaarden dan 10 kilo worden tot 16:30 nog verzonden. Alle andere pakketten worden de volgende werkdag geleverd bij bestellen voor 23:59 uur. Bestel je op vrijdag voor 23:59? Dan wordt jouw pakket op maandag geleverd, mits het op voorraad is en de betaling door ons is ontvangen.
Mijn bestelling is in backorder geplaatst, wat betekent dit?

Een backorder betekent dat het bestelde product momenteel niet voorradig is. Zodra het product weer op voorraad is zal het direct verzonden worden. Je ontvangt na verzending een Track & Trace code van ons.

Is jouw bestelling plotseling in backorder geplaatst? Dan nemen we altijd contact met je op.