Fietsunie werkt samen met meerdere leasemaatschappijen, waardoor je zowel zakelijk als privé een elektrische fiets kunt leasen. Leasemaatschappijen houden altijd rekening met de adviesverkoopprijs van de fiets. Eventuele aanbiedingen op fietsen zijn daarom niet geldig bij lease.
Wanneer je een fiets least, heb je geen kosten voor onderhoud, reparaties, verzekeringen en pechhulp. Dit wordt namelijk door de leasemaatschappij geregeld. Na afloop van jouw leasecontract lever je de fiets weer in, kies je een nieuw model uit of neem je de fiets voor een aantrekkelijke prijs van de leasemaatschappij over.
Je mag iedere fiets leasen. Of je nu kiest voor een elektrische fiets of een bakfiets. Kies voor een fiets waar je dagelijks veel plezier van hebt. Je mag de fiets namelijk ook privé gebruiken.
Sinds 2020 is er een nieuwe leaseregeling van kracht, waardoor het leasen van een fiets hetzelfde werkt als het leasen van een auto. Je zoekt via de leasemaatschappij een fiets uit die je tegen de adviesprijs gaat leasen. De leasemaatschappij vraagt jouw werkgever om goedkeuring en zodra deze akkoord heeft gegeven dan krijgen wij een seintje om jouw fiets rijklaar te maken. Zodra je de fiets ontvangen hebt start het leasecontract. Je werkgever betaalt een vast bedrag per maand. Bovenop de leasekosten telt je werkgever 7% van de adviesprijs van jouw fiets op bij jouw inkomen. Op deze 7% wordt loonheffing ingehouden en je ziet de bijtelling terug op je loonstroken. In ruil hiervoor mag je de fiets ook privé gebruiken.
Fietsunie werkt samen met meerdere leasemaatschappijen. Vraag jouw werkgever naar de mogelijkheden en neem vervolgens contact op met een samenwerkende leasemaatschappij.
Wil je jouw gekozen fiets alvast reserveren? Dan kun je deze bestellen en tijdens het betaalproces voor Fietsplan/ Lease kiezen. Wij reserveren de fiets voor maximaal 4 werkdagen. Daarom is het belangrijk dat jij zo snel mogelijk de code aan ons doorgeeft, zodat jij er zeker van bent dat je jouw gekozen fiets daadwerkelijk krijgt.
Een nieuwe fiets is meestal een flinke investering. Een fiets privé leasen kan daarom erg interessant zijn. Ook bij private lease profiteer je van enkele voordelen. Je hoeft geen fietsverzekering af te sluiten, onderhoud en reparaties worden door de leasemaatschappij geregeld en je kunt gebruik maken van pechhulp. Fietsunie werkt samen met Leasefiets. Wil je een fiets bij Leasefiets leasen? Vraag dan een offerte aan.
Bij Fietsunie heb je de mogelijkheid om te kiezen voor SprayPay. Hiermee kun je gespreid betalen in meerdere termijnen. Dit is geldig voor orders vanaf € 250 tot € 10.000. Je hebt de keuze om in 12, 18, 24, 36, 48 of 60 termijnen te betalen. De rente is afhankelijk van de orderwaarde en de gekozen termijn. Wanneer je in onze webshop kiest voor SprayPay dan worden de bedragen per maand zichtbaar in de laatste stap van het bestelproces.
Wil je in 3 termijnen betalen? Dat is mogelijk voor orders vanaf € 100 tot € 3000. Deze methode is geheel renteloos. Ook deze betaaloptie wordt aangeboden tijdens het bestelproces in onze webshop.
Biedt jouw werkgever een fietsplan aan? Dan kun je een nieuwe fiets aanschaffen met belastingvoordeel. En dat voordeel is gemiddeld wel 40%. Wil je gebruik maken van het fietsplan? Bij Fietsunie zoek je zelf een nieuwe fiets uit, maar je werkgever betaalt deze. In feite heb je een schuld bij jouw werkgever en deze mag je terugbetalen door tijdelijke verlaging van je brutoloon. Omdat je brutoloon tijdelijk verlaagd wordt, betaal je minder inkomstenbelasting. En daardoor profiteer je van een interessant voordeel. Bij het sluiten van een fietsplan overeenkomst wordt eenmalig een bedrag van € 150,- in rekening gebracht. Deze kosten zijn standaard van toepassing bij een overeenkomst. Benieuwd naar het fiscale voordeel voor jou als werknemer? Vraag jouw werkgever naar de voorwaarden en lees meer informatie op de website van nationalefietsprojecten.nl.
Neem contact met ons op.
Neem contact met ons op.
Zoals alle ombouwsets van Fietsunie is ook deze set super eenvoudig te monteren en maakt deze van jouw fiets een uiterst betrouwbare elektrische fiets die ook nog eens erg gebruiksvriendelijk is. De E-Drive kit voorziet je fiets van ondersteuning, instelbaar in 5 standen, met trapondersteuning tot wel 25km/u. Ook is de Bafang motor voorzien van een vrijloop zodat je niet zwaarder hoeft te trappen als de ondersteuning is uitgeschakeld of de accu een keertje leeg is. Met een sleutel zet je de accuslede 'op slot' zodat de accu niet uit de slede gehaald kan worden als je de fiets even onbeheerd ergens achterlaat. De accu is standaard een Li-ion accu met een capaciteit van 11Ah, wat overeenkomt met een vermogen van 396WH.
Wat zit er allemaal in de doos:
De uitermate lichte en compacte 250watt Bafang motor van onze elektrische fiets ombouwset levert een pittige ondersteuning tot max 27 km/h. Natuurlijk kun je sneller fietsen, maar dan wel aangevuld met jouw eigen trapkracht. De motor werkt alleen als je blijft trappen. Stop je met trappen dan stopt de motor met ondersteunen. De motor leveren wij gespaakt in nieuw voorwiel, verkrijgbaar in alle maten. Mocht je jouw authentieke velg willen behouden, we kunnen de motor ongespaakt leveren. De motor is voorzien van speciaal vrijloop mechanisme, hierdoor kun je zonder enige weerstand fietsen als je geen gebruik wilt maken van de trapondersteuning.
De energiebron voor onze elektrische fiets ombouwset is een sterke 36 Volt li-ion accu. De accu maakt gebruik van de nieuwste NMC 18650 accu technologie. Het voordeel van deze nieuwste accutechnologie is dat de energiedichtheid hoger licht dan welk type ook. Hierdoor is de accu compacter en lichter van gewicht. Door de gewichtsbesparing zal jouw fiets minder zwaar en onstabiel aanvoelen tijdens het fietsen. De accu wordt in de nieuwe meegeleverde bagagedrager geplaatst en is uitneembaar. Hierdoor is de accu waar je maar wilt op te laden en is deze minder diefstal gevoelig.
Je bepaalt zelf hoeveel trapondersteuning je wilt. Op het bedieningspaneel kun je kiezen uit 5 verschillende standen: laag, gemiddeld, hoog en een boost stand. De lichtste stand is er om lekker ontspannen te fietsen, de gemiddelde stand is de ideale stand voor de gebruikelijke fietsritten en de zware trapondersteuning is er voor de sportieve fietser om snel van A naar B te komen. De techniek van onze e-bike ombouwset is zo ontworpen dat je zonder trapondersteuning net zo comfortabel en zonder extra weerstand kunt fietsen.
Afbeelding kan afwijken van het origineel.
Uiteraard zijn alle motoren die harder als 25km/h gaan en meer vermogen hebben als 250watt niet toegestaan voor gebruik op de openbare weg.
Bekijk hieronder alle reviews van onze klanten
We hebben een prima ombouw set voor onze zoon zijn Batavus fiets gekocht. Na goede hulp van Fietsunie en heen en weer appen met vragen en foto,s is het helemaal goed gegaan. Goede hulp gekregen, snelle levering en onze zoon is er super blij mee. Die kan na zijn zware behandeling(beenmergtransplantatie) beginnen met revalideren zonder te veel belasting. Goed keuzen om dit te doen. De montage van de fiets heeft ongeveer een halve dag gekost, en verliep ook heel soepel, terwijl de bagage drager wat aanpassing nodig had. Maar door de goed tips en aanwijzingen allemaal goed gelukt.
Set snel geleverd, velg is nagenoeg gelijk aan mijn oude velg waar de Batavus velg een modernere spaakindeling heeft maar je moet wel goed kijken wil je zien dat het achterwiel anders is dan het voorwiel.
Heb gekozen voor de Hotrod optie waardoor de remonderbrekers niet nodig zijn wat uiteraard weer wat werk scheelt. De trapsensor paste helaas niet die was te groot en moest ik de epoxy methode toepassen en een stukje van de traparm af slijpen maar verder heb je binnen een paar uur een e-bike die eruit ziet alsof hij zo uit de winkel komt en het fietsgedrag is exact gelijk aan de andere voorwiel ebike die we al hebben.
Mijn vrouw was erg gehecht aan haar Batavus stadsfiets, maar wilde toch ook graag een e-bike. Met de set van Fietsunie was dat in een paar uur gefixt!
Eerst het voorwiel gedaan, extra ring ertussen omdat de motor net tegen de voorvork aanliep. Daarna de trapsensor; ik maakte me het niet makkelijk door deze aan de rechterkant te monteren, de kant van de kettingkast. Dit om beschadiging bij vervoer op oudere TwinnyLoad fietsendrager te voorkomen.
Cranck + tandwiel eraf en vervolgens een sparing in kettingkast moeten maken; dacht dat t allemaal kunststof was maar dit deel was nou net van metaal. Met wat overredingskracht is dat ook keurig netjes gelukt en zit de teapsensor onzichtbaar in de kettingkast verwerkt. Magneetschijf op de as en ook al weer klaar. Bagagedrager probleemloos gemonteerd dankzij de vele stelmogelijkheden. Vervolgens ook de stuurbediening erop gezet en alle bedrading netjes naar de regelaar die in de accuhouder komt gevoerd. Alle kabelstekkertjes op de juiste andere stekkertjes aangesloten en toen was er wat beleid nodig om alles in het enigzins krappe vakje te krijgen. Accu erin en tijd voor een proefritje. Wat een feest! Alles functioneert gewoon in 1x prima; gevolg een erg blije vrouw, wat een feest! ;-)
Donderdagmiddag besteld, vrijdag geleverd en zaterdag gemonteerd; het kan snel gaan! Vooraf diverse keren mailcontact gehad met Fiets-Unie, en steeds snel en helder antwoord. Met de bijgevoegde instructie is met wat handigheid de installatie gewoon prima zelf te doen. Ik had er ook montagemateriaal bij besteld, zwarte tyraps en spiraal. Hierdoor alles erg netjes kunnen monteren.
De set werd snel geleverd. Installatie gaat redelijk goed en is ook duidelijk beschreven. Wat niet wordt aangegeven is dat de as van het originele wiel is dan de nieuwe. Dat betekend dat ik een stukje uit de voorvork moest slijpen om het passend te krijgen. Verder het monteren van de trapsensor op een Gazelle fiets lastiger wat al aangegeven was. Maar wanneer ik de sensor vast lijm zoals aangegeven blijft er te weinig ruimte over. Aangegeven is dat ik een stukje van de crank moet afslijpen. Maar dan moet er naar mijn mening te veel afgeslepen worden. Ik heb de sensor uiteindelijk met een schroefje aan de onderkant van het frame vast gezet. Dit werkt nu prima. Nu alles erop zit zijn we zeer tevreden.
Zeer snelle levering en goede service. Op 3u alles gemonteerd en ondertussen ook al 45km mee gereden. Prima ervaring.
Nog niet gemonteerd en heb de accu ook nog niet binnen, dus technisch kan ik er niet over oordelen. Maar de set zag er wel degelijk uit, ik kon meteen zien wel onderdeel /draadje voor wat is. Was ook heel snel geleverd idd.
Snelle levering, handleiding bij sommige onderdelen erg summier, vooral bij e-brake en regelunit, (daarom 4 sterren) contact via whatsapp wel zeer snel en behulpzaam. Zou mooi zijn als er meteen 2 remkabels meegeleverd worden (+/-€3,-/stuk) of als optie mee te bestellen zijn, oude krijg je niet door klein gaatje van e-brake sensor. Afhankelijk van type fiets meer of minder zelf aanpassen/oplossen. Cortina transportfiets gaf wel een paar probleempjes. Zwarte motor in zwarte velg met dito kleur spaken dan was het helemaal af geweest. Maar ben ondanks dat zeer tevreden met resultaat. Dochter ook.....
goedemiddag ,was tevreden van de ombouwset en de snelle levering en goede documentatie.
Heb wel een aansluiting van de bekabeling zelf in de witte stekker moeten plaatsen dat er los bijzat vond dat wel een beetje bizar dat dat niet was aangesloten maar heb de kleuren gevolgd en die dan zelf er in geplaatst.
prima product,snelle levering. 1 opmerking .er is geen beschrijving hoe je de trap sensor ook re kan monteren (in de kettingkast) wordt alleen li vermeld
This is the 2nd front drive motor we bought from Fietsunie.
Excellent product and real value for money. Ordered Thursday delivered to Belgium friday - fast service! You need to be practical, and you need the proper tools to do the work. The little Bafang sails past bigger heavier e-bikes with ease. Battery gives good service (we ordered the larger size - 110km on mid setting) probably will do 110 km if used economically - but it's fun to turn the power up and just whiz! The wiring can be a little bit of a fiddle to work out, but diligence and patience pay off.
Ours pulls our fietskar and kiddie with ease, even up quite steep hills. It's hard to say anything negative about this product.
Quality product and excellent service - recommended!
Overzichtelijke website.
Makkelijk te bestellen; snel en goed geleverd.
Duidelijke omschrijving en redelijk snel omgebouwd.
Wij zijn tevreden.
Prima product, snelle levering!!
Montage was goed te doen met behulp van de montage handleiding, zelf een paar kleine aanpassingen moeten doen...as van de motor was iets dikker dan van het originele wiel. Maar verder prima... ik heb mijn eerste 30km erop zitten👍😊
uitstekend ,snelle levering, montage wijst zich vanzelf met behulp van de beschrijving .Eerst 1 setje besteld om uit te proberen. dit lijkt heel goed. ik ga binnenkort nog een bestellen voor mijn vrouw en nog een voor onze vriend in Engeland deze zomer als de corona maatregelen dit toestaat
Perfect product met goede beschrijving via de site van “Fietsunie” en doormiddel van de bij bestelde gereedschap set was de installatie erg eenvoudig. Super snelle levering de volgende dag in huis.
Na lang wikken en wegen ombouwset voor mijn RIH gekocht. Het pakket was binnen twee dagen binnen. Ik schok wel even, toen ik de doos met alle kabels en stekkertjes zag. Maar, eenmaal begonnen, was mijn oude fiets binnen twee dagen omgebouwd naar een mooie e-bike. Ik moet zeggen, het ombouwen viel achteraf reuze mee. De instructies kunnen voor iemand, die dit nooit gedaan heeft wat duidelijker. Maar al met eind goed, al goed. Ben heel tevreden. De fiets rijdt als een zonnetje.
Super SUPER
Prima levering en na installatie een geweldig resultaat.
Mooie zet makkelijk te monteren.
Alles klopt alles werkt ik heb er 2 opgebouwd de aansluitkabel van de voorwielmotor mag 10cm langer zijn
De support via e-mail vooraf en nadien was voortreffelijk.
De montage duurde ongeveer 3 uur bij mij (Ik ben een DHZer, maar het was de eerste maal dat ik aan een fiets werkte)
Handleidingen staan op internet en zijn wel zeer summier. Bijvoorbeeld voor de onderdelen van de fietsdrager heb ik toch wat moeten puzzelen (en gokken) hoe het in elkaar moest.
De eerste ritjes waren top! In de hoogste stand haalt hij zelfs 30km/h en dat bij gewoon soepel de pedalen te laten draaien...
Voor mensen die Ikea monteren als een makkie ervaren is dit een top product!
Binnen de toegezegde 2 werkdagen geleverd. Pakket was netjes verpakt. Mijn man heeft de set zelf gemonteerd onder de Gazelle fiets van onze dochter. Op zich viel de montage mee. Handleidingen mogen wel iets duidelijker. Vooral als je te maken hebt met een pers-trapas. In eerste instantie deed de set het niet. Bleek dat er 1 kabeltje verkeerd was aangesloten. Nadat dit gefikst was, ging de fiets als een speer (ca. 30km/uur). Een keer viel de motor uit. Accu een keer aan/uit gezet en toen hij het weer. Wat dat is geweest weten we niet. Fiets nu 2 dagen gebruikt en wij zijn ot nu toe helemaal enthousiast.
Deze set heb ik 2 keer gekocht bij de fietsunie. Bij de eerste bestelling heb ik een pull trekker bijbesteld om de trapper te verwijderen. Vorig jaar mei de eerste set gemonteerd op een Gazelle/Miss Grace. Het resultaat was geweldig. Stand 2 of 3 rij je lekker vlot ook tegen de wind. In stand 2 kun je ongeveer 75 tot 100 Km rijden. In april dit jaar een 2e hands Gazelle fiets gekocht voor € 275,00 (als nieuw). Hier heb ik ook zo'n set ingebouwd. Heb je voor € 875,00 een geldige E-fiets die jaren mee kan. Ik lees in reviews dat het inbouwen met een paar uur klaar is. Die ervaring heb ik niet. Van huis uit ben ik elektricien. Dus weinig fietsmontage ervaring. De eerste fiets ombouwen koste ongeveer 12 uur. Ik heb wel alle bekabeling zoveel mogelijk in de bestaande buizen getrokken (je moet dan wel later alle stekkers er opnieuw aanzetten). De tweede ging wat vlotter. Al met al ben ik zeer tevreden, ook over de service.
ik ben zeer te tevreden over deze set erg makkelijk in te bouwen
ik was met twee uur klaar en alles werkt in een keer en de afstand
die ik tot nu toe op een lading van de accu met nog twee blokjes
stroom is 112 kilometer en dat is beter dan verwacht
deze set is het geld zeker waard
Het pakket met de ombouw kit werd per omgaande afgeleverd.
Bij het uitpakken bleek al dat er goed over was nagedacht.
Dat wekte al vertrouwen, het is toch een hele uitgave die je doet zonder dat je vooraf e.e.a. van dichtbij hebt kunnen bekijken.
De uitleg van de bestelprocedure leek heel duidelijk te zijn echter ik ging de mist in met de rem die ik al op mijn fiets had. Ik had iets anders moeten bestellen. Hoewel ik daar over van te voren had gebeld, kreeg ik niet afgeleverd wat ik nodig had. Hoe het dan wel had gemoeten lieten we, de Fietsunie en ik, maar in het midden. De benodigde rem kon ik alsnog bestellen waarbij de Fietsunie de verzendkosten voor de extra aflevering voor haar rekening nam uit coulance. (Nogmaals dank daar voor.)
Toen ben ik aan het ombouwen gegaan. Dat bleek goed te doen maar bij mijn fiets bleek de voorvork te weinig ruimte te bieden voor de motor. Gelukkig is dat tegenwoordig van een metaal legering gemaakt waardoor ik met een vijl de zaak passend kon maken.
Ik was bijna klaar met de ombouw toen ik door persoonlijke omstandigheden niet verder kon. Na een paar maanden was ik weliswaar weer op de been maar kon nog niet klussen. Ik heb toen de Fietsunie om hulp gevraagd. Ik mocht ’s ochtends de fiets brengen zodat zij hem diezelfde dag af zouden maken. Ondertussen bezochten mijn vrouw en ik het dierenpark ‘Wildlands’ dat zich op loopafstand van de winkel / werkplaats bevind.
Toen ik de fiets ophaalde bleek het €60,- te kosten, zeker niet te duur, je moet toch andermans klus afmaken. De monteur legde uit dat ik aparte motor remonderbrekers had besteld maar dat hij die niet had gemonteerd. Hij had de motor zodanig geprogrammeerd dat die aparte onderbrekers niet nodig waren. (Dit lijkt nog steeds niet duidelijk uitgelegd te worden op de website overigens, althans, ik kan het niet vinden.)
De praktijk
We, mijn vrouw en ik, hebben nu nog niet veel gefietst maar de kilometers die we al wel hebben afgelegd waren een feest met de voorwiel motor. Een absolute aanrader. Alles werkt heel gebruiksvriendelijk. Wel oppassen met het aanpassen van de ondersteuning tijdens het fietsen, het knopje is, als je handschoenen aan hebt niet heel groot en voor je het weet kijk je te lang niet voor je. Ondersteuning stand 1 en 2 is in de meeste gevallen prima, dan moet je zelf ook nog wat doen. In de stad is stand 3 al te hoog, ik ging lekker snel de bochten door totdat ik me realiseerde dat ik op een fiets zat i.p.v. een brommer. Tja het motorrijders bloed kruipt daar waar eigenlijk niet gaan kan.
Mijn advies
Doe niet te snel je fiets weg voor een kant en klare E-bike, ombouwen is te doen, het is duurzaam en mede daar door wordt het fietsen nog leuker.
Schi tte rend spul. Top om mee te rijden. En dat voor deze prijs