Op werkdagen voor 16:00 besteld, morgen in huis De specialist om uw eigen fiets elektrisch te maken 14 dagen niet goed, geld terug

Voor het testen van accu's hebben wij speciale accutesters. Deze apparaten meten hoe de accu wordt opgeladen en ontladen.

Accu testen met aantoonbaar capaciteitsrapport voor maar €29.95
 

Waarom accu’s testen?

Denkt u hierbij aan:

  • Hoeveel capaciteit heeft mijn accu nog?
  • Wat is de inhoud van de accu? Gemeten in Ampére/uur bepaalt de afstand die u kunt rijden.
  • Heeft de accu nog wel kracht(Ampére) om de berg op te rijden in de hoogste ondersteuning? Wij kunnen de accu met 1 tot 20 Ampére belasten.
  • Werkt de accu lader nog wel naar behoren? Wij kunnen controleren bij welk voltage de lader afslaat.

 

Accu FIT tips:

  • Oplaadbare batterijen gaan pas na ongeveer 5 tot 10 laadcycli de maximale capaciteit leveren. Laad deze eerste keren volgens instructie  voldoende, circa 8 uren.
  • Tijdens deze eerste 5 á 10 laadcycli dient u de accu steeds geheel leeg te rijden, waardoor het geheugen van de nieuwe accucellen maximaal is geactiveerd, leeg rijden 8uur laden, leeg rijden, 8uur laden enz.enz. 
  • Probeer de batterijen regelmatig te gebruiken. Als dit niet kan, zal de batterij lui worden en ondermaats presteren. In ieder geval minimaal 1 x per maand laden!
  • Voor langere periodes van opslag geldt dat Lithium batterijen het best 75% geladen kunnen worden opgeborgen en vanwege de zelfontlading raden wij u aan eens per twee maanden de batterij te herladen.
  • Als u korte afstanden fietst is het niet nodig om na elk uitstapje de batterij te laden. Kijk in de gebruiksaanwijzing hoever u kunt rijden op een volle batterij waarbij uiteraard uw gewicht en het te berijden terrein een rol speelt.
  • Laad en indien mogelijk, ontlaad de batterijen eenmaal per maand ook in de winter!
  • Ontlaad de batterijen NOOIT met zelfgemaakte ontladers, gloeilampen etc.
  • Oplaadbare batterijen hebben een zelfontlading. Na verloop van tijd zullen deze dus leeg raken, ook zonder dat u ze heeft gebruikt. Laat de batterij niet aangesloten op de fiets of deze moet als zodanig geen andere mogelijkheid bieden. Sommige fietsen blijven stroom afnemen en trekken de batterij geheel leeg! Vooral voor Lithium batterijen is dit zeer af te raden.
  • Bij een nieuwe of gereviseerde accu’s kan de lader te snel aangeven dat de accu is herladen. Gezien het accugeheugen behoeft deze een zoals hierboven beschreven laadcycli, in het geval dat bij een gebruikte accu de lader te snel aangeeft dat de accu herladen is waarbij de batterij dan ook snel leeg zal zijn, is wellicht een celrevisie noodzakelijk.
  • Als de lader een ontlaad of refresh-modus heeft, gebruik deze dan regelmatig.
  • Tijdens het laden en ontladen worden batterijen warm, dit is normaal.